6 Eylül 2015 Pazar

Konuşmanın aslında insana hiçbir imkân yaratmadığını, hiç kendimden taraf olmayıp bütün haklarımdan feragat ettiğimde dahi müsterih olmayan vicdanıma, ben, bir türlü anlatamadım.Söylemek istediğime bir türlü denk düşemediğimde, niyetime şerh düştüm. Öyle söylemek istemedim diye başladığım her cümlede kendimi mahvolmuş, ama hiç değilse bir şey olmuş zannetmemin cehalet olduğunu düşünmüyordum. Oysa dünyanın düzeni basittir. Bir şeyi artık sırtımızda taşımaya başlamamızın güçlüğü, onu yere bırakma imkânını da beraberinde getirir. Her şeyin akıl diliyle öğretildiği bu zamanda, kendini uzun uzun açıklamanın zarafetini artık ben de yitirdim.  Geçmişe üzülmenin de kendi üzerine düşünüp kafa yormanın da lüks olduğu şu zamanlarda rahatınız biraz bozulunca kendinizi derti sanmanıza tahammül edemiyorum. Yerine daha iyisini ikâme edebileceğiniz şeyi, bu şey insan bile olsa, fırsatını bulunca değiştirmekte hiçbir kusur bulmayışınıza katlanamıyorum. Dünyaya dair bu sonsuz hevesiniz ve hevesinize takdir bekleyen hâliniz beni artık yoruyor. Ben daha eskisiyle vedalaşamadan sizin her yeni günü büyük bir coşkuyla karşılayışınıza, ona kavuşma arzunuza ve gösterişli heyecanınıza bir neden bulamıyorum. Sevinçlerinize ve üzüntülerinize, dünyaya dair kaçırdıklarınıza ve yakaladıklarınıza kendimde bir karşılık bulamadığımda hislerinize mukabele etmeyişimden duyduğunuz memnuniyetsizliğe ve beni tuhaf karşılamanıza bir mânâ veremiyorum.
Açıkçası ben, dünya bu kadar umrumda olsun istemiyorum. Hayatta iş diye, meşgale diye önüme çıkan ne varsa kurtulmam gereken bir dertmiş gibi acele ile halledip kendi başıma kalayım istiyorum. Pencereleri güneşlendirip balkondaki çiçeklere su verince, dünyada beni meşgul eden ve yaralayan şeylerden uzaklaşmışım, dünyadan muradım yalnızca bir fincan yasemin çayı ile birkaç bisküviyi katık etmekmiş gibi, bir daha hiç incinmeyecek bir yaratılışla, dünyaya sanki tekrar iskân ediliyorum. Belki de yanılıyorum, bilmiyorum. Ama tek başına kalmış duvar gibi, yıkılıyorsam da kendi başıma yıkılıyorum.